Mass- media reprezinta totalitatea mijloacelor tehnice de comunicare in masa a informatiilor(radio, televiziune, internet, cinematograf etc. ). Sistemul mass-media asigura circulatia informatiilor, opiniilor si atitudinilor si reprezinta o adevarata legatura informationala intre diverse parti si segmente sociale.
Mass-media raspunde nevoii oamenilor de comunicare, de implicare in
comunitate si de identificare cu o anumita cauza, tema sau subiect. De aceea,
aceasta functie poarta si numele de integrare sociala. Nivelul la care
actioneaza mijloacele media poate fi unul local, national sau global. Indiferent de diferenta dintre receptori (nationalitate, religie sau cultura),
acestia au in comun consumul aceluiasi produs mediatic.
Mass-media a preluat o parte din rolul social al familiei si al institutiilor
de invatamant in procesul de educare al copiilor. Ele transmit valori si modele culturale ale societatii si au un rol important insa, nu de fiecare data pozitiv in formarea gandirii si
comportamentului indivizilor, in special, in randul tinerilor. Mijloacele media
au posibilitatea de a face sa circule diferite modele de comportament general
acceptate de societate, raspunzand nevoii de perpetuare a valorilor comunitatii.
Ne este oferita o gama variata de produse din care trebuie sa stim cum sa le alegem pe cele bune, adica cele care ne formeaza si ne informeaza.Cu totii suntem influentati de mass-media insa cel mai mare impact il are asupra tinerilor.
În primul rand orice tânăr trebuie să fie constient că
mass-media, deşi ar trebui să promoveze binele omului, este din ce în ce mai
mult un instrument de conditionare. Multe dintre filme, emisiuni si
video-clipuri deformează realitatea, raspandesc false modele de viaţă şi ii
constrang, mai ales pe cei tineri, sa se conformeze pentru a fi "în rand cu
lumea" în care, totul este "frumos şi placut", este o
lume fabricata, ireala, care nu umple viaţa, ci, dimpotriva, o goleşte de ceea
ce este adevărat şi uman.
ÃŽn al doilea rand, orice tanar trebuie sa deschida ochii si sa
nu accepte sa fie victima intereselor comerciale. Multe emisiuni Tv.,
reviste, spoturi publicitare, video-clipuri etc. nu au decat un singur interes:
sa aiba cat mai multi abonati. Astfel continua sa propuna mesaje care
genereaza teama si nesiguranţa, determinand ca viaţa tinerilor să nu fie senină
ÅŸi multumitoare.
Asadar trebuie sa fim atenti la ceea ce alegem deoarece numai asa putem beneficia de o dezvoltare armonioasa.
Asadar trebuie sa fim atenti la ceea ce alegem deoarece numai asa putem beneficia de o dezvoltare armonioasa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu