miercuri, 14 noiembrie 2012

IMPACTUL MASS-MEDIEI ASUPRA OAMENILOR

       CERERE SI OFERTĂ ÎN MASS-MEDIA


             Mass-media  reprezintă totalitatea mijloacelor tehnice de comunicare în masă a informațiilor (radio, televiziune, cinematograf, publicații, disc, magnetofon etc.).
 Într-o lume a vitezei și a provocărilor continue, mass-media răspunde nevoii oamenilor de a se deconecta de la viața cotidiană. Indiferent dacă este vorba de un film, o emisiune de divertisment la TV. sau un talk-show la radio, oamenii privesc mijloacele media ca pe o modalitate de petrecere a timpului liber, de relaxare, dar și un mod de evadare. Consumatorii de divertisment vor să scape de presiunea cotidianului și să intre într-o lume lipsită de grijile și problemele zilnice, pentru a trăi imaginar, experiențe sau sentimente pe care în viata reală nu au posibilitatea să le încerce.
 În fiecare zi, oamenii petrec mult timp în fața televizorului, ascultă postul de radio preferat sau citesc presa. Mijloacele media au ajuns sa aibă un impact puternic asupra indivizilor și să contribuie la procesul de educare și culturalizare, influența lor, fiind mai puternică sau mai limitată.
           Din punctul meu de vedere, în ultima perioada, oamenii au o apetența ridicată  pentru  vizionarea/ ascultarea anumitor produse mass-media: cele de divertisment. Astfel, este influențata oferta mass-mediei.
          Un prim argument este ca  mass-media sunt cele mai importante furnizoare de divertisment, procentul fiind diferit de la un canal la altul al emisiunilor de acest tip. Din motive comerciale, divertismentul ocupa o parte importantă a programelor mediatice și au un caracter spectaculos. Trezesc  interesul publicului, îl angrenează în mijlocul acțiunii, al evenimentelor, de aceea, acest tip de emisiune pătrunde tot mai mult în educarea și culturalizarea individului. Informațiile sunt prezentate sub forma unor știri inedite, extraordinare, cu titluri explozive  pentru a ne atrage.
           Pe de altă parte,cauza fundamentală a acestui fenomen este reprezentată de inexistența unui echilibru între  cerere si oferta in mass-media. Dacă  multa lume va citi un ziar pentru că va conține lucruri relevante/interesante/etc, probabil va apărea un tiraj din ce în ce mai mare. Și din start, ziarul a apărut pentru că era o cerere a informației respective. Deci, ne este oferit ceea ce solicităm.
           Așadar, pot spune că produsele mass-media depind de cererile noastre.